Poznań - miastem od serca
czwartek, 08 grudnia 2016 16:55

W Warszawie odbyła się konferencja Sercowe Warsztaty, podczas której samorządowym jednostkom terytorialnym przyznano wyróżnienia i nagrody w konkursie „Samorząd od Serca”. W tym roku organizatorzy kampanii „Ciśnienie na Życie” w ramach, której organizowany jest konkurs zdecydowali się wyróżnić 17 samorządów. Uhonorowane jednostki realizowały działania z zakresu edukacji i profilaktyki chorób układu krążenia. To już druga edycja konkursu. W tym roku nagrodę główną – akcję bezpłatnych badań przyznano powiatowi bialskiemu oraz miastu Poznań.

 

Na zdjęciach prof. Artur Mamcarz, dr Monika Łukasiewicz, Emilia Aksan-Kruczek (koordynator kampanii „Ciśnienie na Życie”) oraz przedstawiciele nagrodzonych samorządów.

8 grudnia w Warszawie odbyła się konferencja Sercowe Warsztaty, podczas której przyznano wyróżnienia i nagrody w konkursie „Samorząd od Serca”. W tym roku organizatorzy kampanii „Ciśnienie na Życie” w ramach, której organizowany jest konkurs „Samorząd od Serca” zdecydowali się wyróżnić 17 samorządów. Uhonorowane jednostki realizowały działania z zakresu edukacji i profilaktyki chorób układu krążenia. To już druga edycja konkursu. W tym roku nagrodę główną – akcję bezpłatnych badań przyznano powiatowi bialskiemu oraz miastu Poznań.
W ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Ciśnienie na Życie” już od 4 lat organizowane są akcje bezpłatnych badań serca na terenie całej Polski. Od 2012 roku kampania odwiedziła ponad 120 polskich miast oferując pomiary ciśnienia tętniczego krwi i badania wieku serca. Jednak działania kampanii nie skupiają się tylko na bezpłatnych badaniach. Organizator kampanii: grupa Polpharma, zdecydował się po raz kolejny wyróżnić jednostki samorządowe, które z własnej inicjatywy podejmują działania mające na celu profilaktykę chorób serca na podległych im terenach.
Do udziału w tegorocznej odsłonie konkursu zostały zaproszone wszystkie jednostki samorządowe w Polsce. Organizator kampanii zdecydował się uhonorować 17 samorządowych programów zdrowotnych z zakresu profilaktyki chorób układu krążenia. Dodatkowo starostwo powiatowe w Białej Podlaskiej oraz miasto Poznań otrzymały nagrodę w postaci jednodniowej akcji badań wieku serca i pomiaru ciśnienia w ramach kampanii „Ciśnienie na Życie”. Zostaną one przeprowadzone na terenie (tych miast/gmin) jeszcze w tym roku. Mieszkańcy wygranych gmin będą mogli skorzystać z wykwalifikowanej opieki medycznej oraz poznać prawdziwy wiek swojego serca, który często różni się od wieku metrykalnego.
„Zainteresowanie tegoroczną edycją konkursu „Samorząd od Serca” wskazuje na to, że świadomość społeczeństwa z zakresu profilaktyki chorób serca stale rośnie. Grupa Polpharma stara się wspierać działania mające przyczynić się do zwiększania wiedzy wśród Polaków na temat profilaktyki wielu chorób, w tym właśnie chorób kardiologicznych. Chciałabym pogratulować wszystkim wyróżnionym samorządom, które dzięki swoim programom sprawiają, że Polacy bardziej dbają o swoje zdrowie”
– Emilia Aksan-Kruczek, Koordynator kampanii „Ciśnienie na Życie”, Polpharma.
Inicjatywy, takie jak konkurs „Samorząd od Serca” pokazują, że samorządy terytorialne chętnie realizują dla swoich mieszkańców, programy z zakresu edukacji zdrowotnej i profilaktyki chorób,
w tym schorzeń układu krążenia. Każdego roku w Polsce jest ich wdrażanych kilkadziesiąt.
W tegorocznej edycji konkursu, organizatorzy spotkali się z dużym odzewem ze strony samorządów, które przedstawiły swoje autorskie programy propagujące profilaktykę chorób cywilizacyjnych. Przedstawione programy często bazowały na bezpłatnym specjalistycznym poradnictwie z zakresu chorób przewlekłych: nadciśnienia, hipercholesterolemii, cukrzycy oraz umożliwieniu przeprowadzenia badań profilaktycznych. Mimo różnorodności programów realizowanych w całym kraju, ich niezmienne założenia to zwiększenie poziomu wiedzy mieszkańców na temat przyczyn powstawania chorób cywilizacyjnych, zwiększenie ich wczesnej wykrywalności, a co za tym idzie zmniejszenie przedwczesnej umieralności z ich powodu. Warto zaznaczyć, że działania tego typu mobilizują inne jednostki samorządowe do wdrażania podobnych aktywności na swoich terenach, tym samym zwiększając świadomość Polaków o potrzebie zmian w stylu życia i wdrażania zachowań prozdrowotnych.
Tytuły „Samorząd od Serca” otrzymały:
• Gmina Biała-Rawska
• Gmina Gogolin
• Gmina Kcynia
• Gmina Milanówek
• Miasto Brodnica
• Miasto Gdańsk
• Miasto Jarosław
• Miasto Józefów
• Miasto Kędzierzyn-Koźle
• Miasto Kraków
• Miasto Legionowo
• Miasto Poznań
• Powiat Kutnowski
• Samorząd Województwa Małopolskiego
• Samorząd Województwa Mazowieckiego

________________________________________
Informacje o Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Ciśnienie na Życie”
Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie za sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak wynika z 350 000 badań przeprowadzonych w ramach Kampanii, wiek serca Polaków jest dużo wyższy w stosunku do metrykalnego. Dlatego w tym roku działania Kampanii będą popularyzowały regularne kontrole lekarskie osób z podwyższonym ryzykiem wystąpienia schorzeń sercowo-naczyniowych. Sponsorem kampanii „Ciśnienie na Życie” jest Polfa Warszawa Grupa Polpharma.

Biuro prasowe kampanii:
Emilia Sawińska

  

KOMENTUJ NA NASZYM Facebooku

telewizja sławomir papiera wielkopolska

.................................................................................................................... 

Reklama / produkcja filmowa / współpraca
reklama@tvwielkopolska


OLGA SZYMKOWIAK - Marketing Maneger

 olga.p@tvwielkopolska.pl

tel.660 518 899

STRONA GŁÓWNA >>> www.tvwielkopolska.pl

Pozostałe informacje w tej kategorii

 
 

Wyszukaj na stronie

Tv Wielkopolska

Informacje, publicystyka, rozrywka...

Dzień Dobry Wielkopolsko!
Kontakt Redakcja i Reklama
redakcja@tvwielkopolska.pl
tel.601 276 780
reklama@tvwielkopolska.pl
tel.660 518 899